" پوپلین ، پارچه ای تابستانی "

Monday، ۷ Tir ۱۴۰۰

پوپلین پارچه ای لطیف و یکدست ؛

بافت بسیار محکم، بادوام و متراکم و الیاف آن غالبا پنبه است. در کیوتی؛ این پارچه برای دوخت شومیز و پیراهن استفاده می شود.

پوپلین برای هر دو موقعیت رسمی و غیررسمی مناسب میباشد البته برای استایل کژوال انتخاب بهتری است.

ویژگیهای مثبت پارچه پوپلین بسیار زیاد است که میتوان به مقاومت بالا ، قیمت مقرون به صرفه و ثبات رنگی بالا (که با شستشوی زیاد دچار رنگ پریدگی نمیشود) اشاره کرد. پوپلین هوا و رطوبت را به راحتی از خود عبور میدهد و به همین علت درصد بروز حساسیت به این پارچه بسیار پایین است و پارچه خنکی برای فصول گرم سال به شمار می اید. پارچه پوپلین به راحتی پاره نمیشود و برای تهیه لباسهای کار یا روزمره می توان از آنان بهره برد.

تنها مشکل پارچه پوپلین نازک این است که به راحتی چروک می‌شود اما اتوکشی ان بسیار آسان است.

نکته جالب در مورد پوپلین این است که در زمان جنگ از آن برای ساخت لباس نظامی استفاده میکردند، زیرا این لباس در تمام طول روز مشکلی از نظر گرما برای سربازان ایجاد نمی کرد، علاوه بر این در شرایط سخت پاره نمی شد.

برای نگهداری از پارچه پوپلین توصیه می شود که از دمای بالای آب برای شستشوی آن استفاده نشود.این پارچه ها را نباید با شوینده های قوی شست و در زمان آبکشی باید دقت کرد که پارچه را مچاله نکنیم، زیرا این کار باعث می شود تا تار و پود پارچه باز شود. برای اتو کردن پارچه پوپلین توصیه می شود تا از دمای متوسط استفاده کنید.

در حال حاضر پاکستان، هند و چین بیشترین پارچه پوپلین را تولید میکنند.